کارخانه مخزن اسید
نوشته شده توسط : پایپ ایران

مخزن اسید:

پایپ ایران در تولید مخزن مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای ذخیره اسید های مختلف، قلیا ها و سایر مواد فعال مشغول است. می توانید مخزن اسید را با مواد مختلف و ابعاد و ظرفیت های گوناگون از کارخانه پایپ ایران تهیه نماید. مخزن اسید با مقاومت در برابر مواد شیمیایی برای نگهداری محیط های تهاجمی مختلف با دما ها و غلظت های مختلف محیطی طراحی شده اند. مخزن اسید بسته به محیط نگهداری، از ترکیب های مختلفی از رزین های پلی استر و تعداد لایه ها استفاده می شود. مخزن اسید را می توان یک، دو یا سه لایه ساخت و هر لایه از رزین با ترکیبات مختلف ساخته می شود. مخزن اسید مقاوم در دو نوع زمینی و زیرزمینی، افقی یا عمودی و مخروطی و... تولید می شوند. بسته به هدف، مخازن به انواع دریچه های خاموش، ابزار اندازه گیری، سکو های خدمات مجهز هستند. مخزن اسید، مخازنی برای ذخیره و انباشت مواد فعال شیمیایی با چگالی و غلظت مختلف طراحی شده اند، به عنوان مثال: اسیدهای غلیظ و رقیق: نیتریک، سولفوریک، هیدروکلریک، ارتوفسفریک، هیدروفلوریک، قلیایی، هیپوکلریت ها، پراکسید هیدروژن در آن نگهداری می شود.

اسید سولفوریک چیست؟

اسید سولفوریک یک اسید معدنی خورنده و به طور گسترده تولید می شود که در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود. فرمول شیمیایی اسید H2SO4 است.H2SO4  یک اسید معدنی دوپروتیک و قوی است که به دلیل چگالی بالا "وزن" در نظر گرفته می شود. محلول‌ های شیمیایی اسید سولفوریک بسیار واکنش‌ پذیر هستند و خطرات واقعی را ایجاد می‌کنند که باید هنگام نگهداری و استفاده از آن در نظر گرفته شوند.

H2SO4 که بیشتر به عنوان اسید سولفوریک شناخته می شود، به عنوان اسید باتری یا سولفات دی هیدروژن نیز شناخته می شود. نام ‌هایی که دیگر معمولاً استفاده نمی ‌شوند عبارتند از سولفین اسید و روغن ویتریول.

اسید سولفوریک چگونه باید ذخیره شود؟

اسید سولفوریک باید در مخازن خاص ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خوردگی ذخیره شود که ایمنی، پایداری و طول عمر مخزن ذخیره را تضمین می کند. این ملاحظات می تواند بسته به غلظت خاص محلول H2SO4 تغییر کند. اگر در مخزن اسید مناسب با اتصالات و واشرهای صحیح ذخیره نشود، ممکن است خوردگی رخ دهد و یکپارچگی ساختاری مخزن به خطر بیفتد، که می ‌تواند باعث نقض مخزن شود که منجر به نگرانی ‌های ایمنی بالقوه قابل توجه و تعمیرات پرهزینه می‌شود. هنگام ارزیابی مخزن ذخیره سازی، اینکه آیا اختلاط یا رقیق شدن محلول های H2SO4 اتفاق می افتد باید به دلیل واکنش گرما زایی که می تواند رخ دهد نیز در نظر گرفته شود. اسید سولفوریک باید در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید، گرما و منابع اشتعال و جدا از مواد ناسازگار نگهداری شود. ذخیره‌سازی انبوه H2SO4 باید از اقدامات مهار ثانویه برای کاهش رضایت ‌بخش نگرانی ‌های مواجهه در صورت انتشار مواد حجیم استفاده کند. برای ذخیره موفقیت آمیز اسید سولفوریک باید از یک برنامه منظم بازرسی و نگهداری مخزن اسید استفاده شود. هنگام ذخیره مقادیر عمده اسید سولفوریک باید ملاحظات مختلفی در نظر گرفت. غلظت و حجم مواد شیمیایی یکی از بزرگترین نگرانی ها به دلیل تنش وزنی شیمیایی و احتمال وقوع فعالیت خورنده در مخزن نگهدارنده است. بازنگری مهندسی هنگام ذخیره بیش از 4000 گالن اسید سولفوریک غلیظ به دلیل افزایش بار وزن، تنش مخزن و خطرات ناشی از انتشار بالقوه توصیه می شود. بخش های زیر متداول ترین محلول های ذخیره سازی فله ای برای اسید سولفوریک را شرح می دهد.

انواع مخزن اسید:

رایج ترین مخزن اسید مورد استفاده برای ذخیره مقادیر محلول اسید سولفوریک با ظرفیت های گوناگون، مخازن پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) هستند. با توجه به افزایش چگالی اسید ها، مخزن های اسید با ظرفیت بالاتر برای ذخیره سازی اسید سولفوریک توصیه می شود تا مخزن به خوبی وزن شیمیایی را تحمل کند. مزیت استفاده از مخزن های اسید مانند مخازن پلی اتیلن برای ذخیره‌ سازی اسید سولفوریک این است که چنین موادی مانند فلز و آهن  واکنش‌پذیر نیستند و بنابراین از تولید گاز هیدروژن و سولفات آهن جلوگیری می‌شود. مخازن پلی اتیلن برای ذخیره سازی اسید ها در فضای باز توصیه می شود که با تثبیت کننده های UV یا عایق بندی شوند تا به یکپارچگی مخزن و عمر مفید کمک کنند. انتخاب یک مخزن اسید جهت ذخیره مواد شیمیایی مناسب می تواند یک فرآیند طاقت فرسا باشد. این مخزن ها  به گونه ای طراحی شده است که می توانید از آن برای ذخیره، مخلوط کردن، پردازش یا انتقال مواد شیمیایی استفاده کنید. و از آن ها برای کارخانه های تولیدی، مناطق حمل و نقل، خدمات خودرو و شرکت های داروسازی و.. استفاده کنید. طراحی آن در شکل ها و اندازه های مختلف است. این نوع مخازن، از مخازن ضروری هستند، به خصوص در مواردی که مواد شیمیایی مورد استفاده خطرناک و مضر هستند.

از آنجایی که مواد شیمیایی مختلف توانایی ‌های آسیب ‌رسانی متفاوتی روی مخزن اسید دارند، مهم است که مخزن اسید مناسب را برای ذخیره ‌سازی مواد شیمیایی در نظر بگیرید. مواد متنوعی برای ساخت این مخازن با توجه به نیاز آن ها استفاده می شود.

آن ها عبارتند از؛

پلی اتیلن

پلی پروپیلن

استیل

فایبرگلاس

کامپوزیت و...

استفاده از این مخازن در ذخیره سازی مواد شیمیایی می تواند بسیار قابل اعتماد باشد. با ملاحظات صحیح هدف، طراحی و مهندسی، آن ها می توانند حتی خطرناک ترین مواد شیمیایی را نیز در خود نگه دارند. مخزن استیل این ظروف از انواع خاصی از فولاد ساخته شده اند که زنگ نمی زنند و تغییر رنگ نمی دهند. همچنین در شرایط محیطی مختلف عمر طولانی دارند.

مخزن فایبرگلاس:

این نوع مخازن ذخیره سازی از فایبرگلاس به عنوان ماده اولیه ساخت خود استفاده می کنند. آن ها کاملا ضد پیری هستند و باعث ماندگاری طولانی تری می شوند و می توانید از آن ها برای نگهداری فرآورده های نفتی استفاده کنید. از سوی دیگر، برای مواد شیمیایی بسیار خورنده، این مخازن بهترین انتخاب خواهند بود.

مخازن پلی اتیلن:

این مختزن یک انتخاب همه جانبه برای ذخیره سازی مواد شیمیایی موجود در بازار هستند. طراحی آن ها به دلیل مواد انعطاف پذیر آن ها آسان تر است. می توانید آن ها را در شرایط مختلف استفاده کرد. مخزن اسید جهت  ذخیره سازی مواد شیمیایی ساخته شده از پلی اتیلن و پروپیلن راه حلی قوی برای ذخیره مواد شیمیایی ارائه می دهند.

برخی از مزایای آن ها عبارتند از:

مقاومت در برابر خوردگی سطح بالا

آن ها در برابر خوردگی شدید شیمیایی مقاومت می کنند.

پلاستیک هایی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن نسبت به مواد شیمیایی بسیار اسیدی و بسیار قلیایی بی اثر هستند.

این به شما راه حلی برای نگهداری مواد شیمیایی در مدت طولانی می دهد.

وزن سبک تر، وزن این مخازن در مقایسه با سایر مخازن نگهداری مواد شیمیایی کمتر است. این باعث می شود زمانی که می خواهید از آن ها در حمل و نقل، جابجایی و موقعیت یابی استفاده کنید کارآمدتر شوند.

هزینه کمتر،  مواد پلی اتیلن مورد استفاده برای ساخت این مخازن هزینه کمتری برای خرید و تحویل دارند.

 تنوع گسترده:

بسته به ماهیت ماده شیمیایی که می خواهید ذخیره کنید، راه حل هایی وجود دارد که این مخازن ارائه می دهند. همچنین می توانید این مخازن را در اشکال و اندازه های مختلف مانند افقی، مکعبی و عمودی تهیه نماید.

کارخانه تولید مخزن اسید پایپ ایران:

کارخانه مخزن اسید پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید مخزن اسید با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین مخزن اسید را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش مخزن اسید پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مخزن اسید برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید مخزن اسید و استعلام قیمت مخزن اسید با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است

 

 





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: